Dear Humans and Elves,
Behold! The Sorcerers' Pilgrimage is about to start! Every year, the most powerful Kings, Queens, Lords and Ladies are sending apprentices from their local sorcerer schools out for their great pilgrimage across the lands of Elvenar. Their goal: reaching the Tower of Wisdom. This pilgrimage is a true test of cunning, wisdom, willpower and endurance.
This year you, too, have the opportunity to send a few of your best apprentices on their magical journey. Zaphiel, once an apprentice himself, asks you to support them as best you can on their way along the Beacons of Power. In doing so, you will earn the respect of the sorcerer’s community and allow the apprentices return to you with glory and treasures.
Between now and July 29th you should do everything in your power to help your apprentices gather as much Sorcerers' Knowledge as possible. Of course, there is not just one way to gather this knowledge. Just for the experience of visiting your town on a daily basis, you will be rewarded with some knowledge every day already, and you'll even gain knowledge by investigating random magical appearances in your city's outskirts. You can also fulfill the special event quests from Zaphiel, which let you reach event quest milestones, containing even more Sorcerer's Knowledge.
As you reach the various Beacons of Power, you will find many treasures therein, including some brand new daily exclusive buildings and Instants. Each time one of your apprentices has traveled great distances to complete their journey to the Tower of Wisdom, you will also be rewarded with one of many special Grand Prizes, including Golem Artifacts to evolve your very own Wise Golem!
Chapter and stage, including Sorceress/Priest production on higher stages
As in previous events, the quest line consists of a story section and additional episodic quests, which start as soon as the story is completed. This means that you will be able to finish the first series of quests right away, while later quests have new additions released on a daily basis, allowing you to continue to play 1 additional event quest on each new event day.
We wish you and your apprentices safe travels and are of course very curious about your feedback. You can post it in our discussion thread!
Have a nice and wise journey,
Your Elvenar Team
Disclaimer: Please keep in mind that there can always be differences in event layouts, balancing and prizes between Beta and Live release. App version 1.108 is required for the event to function properly. This app version is released separately from the event.
Como viene siendo habitual no terminamos un evento y nos meten en otro. Así que disfrutar del relax de un par de semanas hasta que este llegue.
Estamos con un evento en donde el premio a lograr es un edificio evolucionable de 4x4 y que cuya novedad es que da aparte de los clásicos de cultura, población, provisiones, algún producto artesanal, maná...sorpresa! sorpresa...incluye sacerdotes o hechiceras según seas humano o elfo. siempre y cuando la hayas subido 8 etapas en adelante, al menos para estas unidades militares.
Aún así la cantidad es muy escueta si se confirma que son 1.140 unidades a nivel XVI con etapa 10 y a las 24 horas.
También hay varios edificios que aportan población y cultura y otros que son de maná.
Ya los iré presentado mas adelante con sus respectivos niveles y beneficios que nos otorgan.
El aspecto visual cambia un poco, la clásica de cofres que va rotando como una máquina tragaperras cambia de estilo y ofrece un aspecto menos adictivo;), pero bien resuelto.
Se trata de un evento de apenas 20 días a realizar y en donde precisaremos de 9 artefactos para subir a la etapa 10 al edificio, si decidimos apostar por el para nuestra ciudad. Lo cual, como siempre no es algo obligatorio, como es comprensible;)
Es estas dos imágenes vemos como nuestra aprendiz va realizando el camino a través de las balizas de poder y debemos ayudarla para ganarse el respeto de la comunidad de hechiceros y permitirles que regresen con gloria y tesoros.
Como es de suponer disponemos de 21 misiones, que se activan a razón de 1 al día, pero antes hemos de realizar las 68 misiones anteriores, haciendo un total de 90 misiones y con un premio esta vez variable entre 45 y que irá aumentando hasta llegar a los 65 de la última misión.
También una generosa aportación fija diaria que nos da 35 conocimientos de hechiceros.
Y por último mencionar la ventana de misiones en donde además de saber que misión debemos realizar nos permite saber por cual vamos, que es muy importante si seguimos la simple estrategia de anticiparnos a las misiones e irlas preparando de antemano.
Las misiones y todo el contenido sobre el evento se está añadiendo de forma progresiva en la hoja de cálculo del evento anterior.
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